Tretia tabuľka je sumárny model (Model Summary), ktorá uvádza koľko variancie model vysvetľuje. Výsledok je vypočítaný dvoma metódami, kde Cox & Snell R Square = 0,12 a Nagelkerke R Square = 0,16, čo znamená že model vysvetľuje podľa Cox & Snell 12% variability a podľa Nagelkerke 16% variability.
Posledná, piata tabuľka je najdôležitejšia. Vysvetlíme si čo znamenajú jednotlivé výsledky. Stĺpec Wald nám hovorí či b koeficient pre prediktor je štatisticky významne odlišný od nuly. V našom prípade teda či predpovedá výsledok výberu. Vidíme, že Wald(ovo) z rovné 19,97 a p < 0,001. Hladina významnosti v našich výsledkoch je oveľa nižšie než všeobecne akceptovaná podmienka p <0,05.
Exp(B) je exponenciálne B, ktoré vyjadruje zvýšenie pomeru šancí (odds ratio) výskytu udalosti pri zvýšení hodnoty prediktora o jednotku. Pomer šancí (odds ratio) Field (2013, str. 880) definuje ako: „pomer šancí výskytu udalosti v jednej skupine v porovnaní s výskytom udalosti v druhej skupine.“ Field uvádza príklad, kde šanca výskytu určitej udalosti v jednej skupine je napríklad 4 a v druhej skupine je napríklad len 0,25, tak vzájomný pomer je 4/0,25 = 16. Ak je je exponenciálne B Exp(B) rovné 1, pomer šancí v jednej aj v druhej je rovnaký a potom zmeny prediktora nemajú žiaden vplyv. Ak je väčšie ako 1, potom zvyšovaním prediktora rastú šance na výskyt udalosti. Výsledok v našom prípade je Exp(B) = 1,37 teda ak zýšime hodnotu v nezávislej premennej o jednu 1 potom vzrastie pomer šancí byť akceptovaný na 1,37.
Interpretácia:
Dosiahnuté skóre v Segmentoch zákazníkov je štatisticky významný prediktorom pre akceptáciu podnikateľského plánu investormi, Wald(ovo) Z je 19,97 a p < 0,001, exponenciálne B (Exp. B) = 1,37. Model vysvetľuje R squared = 0,16 variability (Nagelkerke).
Spracoval Róbert Hanák, 5 Júl 2015