Porovnajte skupinu odmietnutých podnikateľských zámerov so skupinou akceptovaných v premennej: Komunikačné kanály (zadefinovanie a opísanie komunikačných kanálov podnikateľmi v podnikateľskom pláne).
1 krok: Stanovenie predpokladov
Predpoklad: Tí podnikatelia, ktorých investori akceptovali mali vyššie skóre za Komunikačné kanály ako podnikatelia, ktorých investori neakceptovali.
2 krok: Stanovenie hypotéz
- H0: Neexistuje štatisticky významný rozdiel medzi odmietnutými a akceptovanými podnikateľskými zámermi v počte bodov z komunikačných kanálov.
- H1: Akceptované podnikateľské plány majú štatisticky významne viac bodov z komunikačných kanálov, než neakceptované podnikateľské plány.
Postup v programe JAMOVI:
Na karte analýzy klikneme na T- Testy (T- Tests) a vyberieme Dvojvýberový t – Test s rovnosťou rozptylov (Independent Samples T- Test). Viď obrázok 1.